dimarts, 2 d’agost del 2011

Tinc una granja de pensionistes

A la comarca de Les Garrigues les indústries hi han passat de llarg. Som terra de passada, l'autopista sols ens ha ofert dos accessos, on un d'ells, segons diu la llegenda va ser gràcies al baró de l'Albi. L'energia elèctrica, tres quarts del mateix, ens creua el cel amb cinc grans línies d'alta tensió i ni tant sols hi podem agafar la llum per a la finca. L'oleoducte que ens creua, ha patit algun cop l'atac de “l'amic” de l'alié, per prendre l'or negre que s'hi transporta; tampoc ha permès crear cap tipus de lloc de treball. Ah! em deixava l'alta velocitat, com molt bé indica el seu nom no té temps d’aturar-s’hi.


Aquest escenari en temps de bonança no tenia més importància, senzillament a Les Garrigues li havia tocat aquesta funció, però en els temps actuals, l'única cosa positiva és que en les estadístiques oficials on surten les empreses que tanquen, de ben segur que som a la cua. Ja m'entenen. Aquest escenari m'ho va fer recordar l'altre dia un veí del Vilosell, després de la meva pregunta preocumpant-me per la seva feina, em digué: "Jo tinc una granja de pensionistes. Amb els meus sogres, els meus pares i una padrina molt gran, on tots cinc són pensionistes, ja em trec el jornal, la meva feina és que durin el màxim, perdó!, vull dir que visquin el màxim."

L'entrada de diners més important que tenen els nostres pobles, són les pensions. ¿Estem còmodes amb aquest escenari on el futur laboral del nostre jovent és i serà: Granjes seniors o fotre el camp?

Cal exigir als nostres polítics locals i comarcals, una d'estratègia i un posicionament envers aquest esdevenidor tan frustrant. No s’hi valen excuses.